Alle hens aan dek! - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Danny Baauw - WaarBenJij.nu Alle hens aan dek! - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Danny Baauw - WaarBenJij.nu

Alle hens aan dek!

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

29 September 2009 | Filipijnen, Manila

Hallo allemaal,

De wereld stond dit weekend (zaterdag) weer eens even op zijn kop in Manilla.
Zwaarste regenval in 40 jaar, dus zwemmen in de straten!

Vrijdag viel het allemaal wel mee. Leuke surprise party voor de CEO Mr. Thurber gegeven.
25 istie nu, wat een giller he. Heeft aijn 2e koter op komst en recentelijk zijn meisje ten huwelijk gevraagd.
Die ring he, niet te geloven. Ik zal er een foto van proberen te maken.

Zaterdag:
Arme Terrence is niet zo lang geleden verhuisd naar een prachtige mansion in Valle Verde. Das een zeer luxe woon wijk en zijn huis is echt helemaal top.
Helaas voor hem ligt Valle verde wat lager dan de rest van Ortigas, dus jullie voelen de bui al hangen ;) Ook daar was het een puinhoop.


Nick en ik wonen gelukkig in gebieden waar de boel goed geregeld is dus geen paniek, niks aan het handje.
Waar wij wonen liggen de gebouwen iets hoger dan de rest. Dat lesje hadden we nameleijk wel geleerd na dat huis op Dita street.
Daar stond het water dit weekend tot aan het plafond.

Shey en ik hadden geen flauw idee van de overstromingen om eerlijk te zijn.
Sure het regende maar in Ortigas hebben ze zowaar een werkend riool systeem, dus geen water in de straten.
Het was pas dat Nick belde dat we beseften dat er meer aan de hand was.
TV aan en sjonge jonge wat een puinhoop.

Die avond zouden we gezellig naar club Manor gaan. We hadden tafels gereserveerd dus toch maar klaar maken voor de avond?
Nee laten we eerst even rondbellen hoe of wat. Wat blijkt? De tent is gesloten. Kinderachtig dachten we nog.
Totdat we de dag erna de foto's en de video beelden zagen. Die hut heeft onder water gestaan.

Nou daar zaten we dan, thuis, honger. Wat eten bestellen dan maar? Nee dat ging ook niet.
Logisch op zich maar op Chinees eten zinnende Latina, die ook nog eens aan het pms'en is had daar dus mooi de balen van.
Eropuit verdomme! Het is nou eenmaal Zaterdag avond en omdat ze nacht diensten draait ook de enige avond dat we samen kunnen stappen.
Onder het mom van een filmjpe pakken in de shang mall, en misschien een hapje eten daar lokte ze mij dan toch uit de tent.

Eenmaal daar was er geen kip te bekennen en was te tent ook dicht.
Dan maar naar het havengebied. Daar wist Shey namelijk nog een heel lekker chinees restaurant te vinden.
You see what she did there right? Dat de Mall dicht zou zijn was eigenlijk wel een zekerheidje.
Dat ik niet alleen voor een hap bami mijn luie stoel uit kom is er ook een. Dus sinds we toch al op pad waren dan ook maar even kijken bij de Chinees.

En de chinees was open. Als enige van de tientallen restautrants daar wel te verstaan.
Terwijl het buiten pleurde van de regen zaten wij lekker chinees te eten. En eerlijk is eerlijk, was eigenlijk wel erg lekker.
Tel daarbij op dat de tent opeens in een bar veranderde, voute 80/90's muziek ging draaien, wij de enige in tent waren en gewoon dikke pret hebben getrapt/
De dranklijst was lang, de shots gemeen, de whiskey subliem, en het gezelschap uitermate malig.
Toen we klaar waren was het inmiddels gestopt met regenen dus wilde Shey naar huis lopen. Ik weer met me kont tegen de krib. Waarom lopen in dit land als een taxi 1 dollar is!?
Omdat er een liqor shop is om de hoek en die is open zei Shey. Kijk, daar wilt Baauw wel een blokje voor om.
FLes Glenfiddich en een fles bacardi op de kop getikt om thuis nog even verder te geinen. En dat hebben we gedaan.
lekker tetteren en omdat ik eindelijk mijn cd collectie hier heb, had ik ook weer toegang tot alle ouwe meuk waar we de hele avond al naar hadden zitten luisteren.

Tot in de vroege uurtjes als 2 kippen zonder kop zitten geinen. Was erg gezellig en al was het niet voor de ENORME kater, zou ik zeggen dit moeten we vaker doen.

ik heb wat foto's van collegas en vrienden verzameld nav de ravage dus die zal ik snel uploaden.
Ook 2 pics van DJ Danny, filmpjes komen later. Ja ja, Manilla, manana manana.

In November gaan we eindelijk en weekend naar Boracay, Nick, Anna, Shey en ik.
Erg veel zin in. grootste party eiland van de Filipijnen en ik ben er nog nooit geweest. Schande!

ok luitjes, Ik ga weer werken. Staan mooie dingen op de agenda, geld verdienen zou wat makkelijker moeten worden in de nabije toekomst dus wie weet.
Mick gaat IIG nog steeds als de brandweer en ik ben dan ook erg trots.

Hier nog wat filmpjes van de floodings. Best lelijk allemaal:

Mandaluyong is bij mij om de hoek:
http://www.youtube.com/watch?v=Vo3ZwOz7C2k

En auto's zijn geen partij voor water:
http://www.youtube.com/watch?v=mcbTckGR-1o&feature=fvw


Rollator!

  • 29 September 2009 - 07:35

    Hasan:

    Hee Danny, goed om te horen dat jullie nog enigszins droog zijn gebleven!

    Groeten vanuit een nog-steeds-zomerachtige Milano!

  • 29 September 2009 - 07:41

    Daddyo:

    Ik had andere berichten willen zien: maar dit is echt weer een belevenis die een ander gezicht krijgt door You Tube i.p.v. een berichie in de telegraaf. Alles nog heel en verzekerd ?
    Je duikopleiding is geen weggegooid geld.

  • 29 September 2009 - 08:20

    Sylvester:

    Hi Dan!

    Goed om te horen dat jullie niks hebben. En dat je je ondanks die tering zooi nog goed kan vermaken ;-) Spreek je snel weer.

    Gr. Syl

  • 29 September 2009 - 09:50

    Metta:

    Wow, die fot's! Heftig hoor. Leuk om je verhaal weer te lezen en groetjes aan Shey!

    x

  • 29 September 2009 - 09:53

    Paul En Peet:

    Zitten wij ons hier zorgen te maken over jullie veiligheid, maken jullie je alleen maar druk over eten en uitgaan...Fijn dat de prioriteiten duidelijk zijn! De foto's lijken zo uit een rampenfilm geplukt te zijn. Gelukkig zitten jullie met z'n allen droog, houwe zo! liefs van ons xxx

  • 29 September 2009 - 10:25

    Mama:

    fijn te horen dat jullie hoog en droog zaten en jullie je zoals gewoonlijk prima vermaken hou van jullie liefs en kus mama

  • 29 September 2009 - 11:31

    Sel:

    Hey Dan goed om te weten dat jullie ok zijn.

  • 29 September 2009 - 11:56

    Karin:

    hey lieverds,
    altijd fijn om weer van alles te lezen over jullie leven daar! shey is een doorzettertje, dacht ik al, maar geweldig dat ze jou dus ook gewoon in beweging krijgt, ook al wil je niet!
    en de uitjes waar het niet van verwacht zijn meestal de aller-leukste, alhoewel de gedachte aan een stevige kater mij tegenwoordig toch wel erg netjes houdt! wat een ring en wat een water, en wat een ongelofelijk lief katje!
    tot je volgende verslag,
    xxxvoor jullie, Karin

  • 29 September 2009 - 14:25

    Bas:

    Heftig weer mannen!! Maar, goed om te lezen dat jullie niets mankeren.

    In ieder geval alvast heel veel plezier op Boracay en doe de groeten van me aan barman Ben! (Nick knows)

    Groet,

    Bas

  • 29 September 2009 - 15:32

    Roel:

    Mannen Baauw en dame,

    Gelukkig zijn jullie ok!
    Toch wel even heftig nieuws. Mooi beetje water in de straat. Inparkeren voor beginners zeker die BMW?!
    Stay safe and have fun!!

    Laterz

  • 29 September 2009 - 16:51

    Mama:

    ik heb de filmpjes bekeken te heftig zeg
    ik was met ootje naar de film DE STORM over de watersnoodramp 1953 in zeeland nou dit lijkt erop waarom komen jullie niet gewoon naar nederland terug???kus mama

  • 29 September 2009 - 19:30

    10 En Joop:

    GELUKKIG IS MET JULLIE ALLS GOED SINDS JULLIE DAAR ZITTEN MAKEN WJ OOK ALLES MEE IN MANILLE VOORHEEN KEEK EN ZIJ OH WAT ERG MAAR NU ZITTEN JULLIE DAAR EN WORDT HET EEN ANDER VERHAAL.
    MAAR ZIJN BLIJ DAT JE HOOG EN DROOG ZIT MET Z'N ALLEN.WE VONDEN DE BEELDEN WEL ERG HEFTIG. NU GROETJES VOOR ALLEMAAL EN TOT DE NIEUWE MAIL.

  • 30 September 2009 - 18:52

    Niels:

    he danny,

    jezus man wat veel water.......
    heb je dj filmpjes bekeken echt super! echt ouderwets hakken en zagen.ga je nog vaker draaien? Good luck

    greetz niels

  • 01 Oktober 2009 - 21:27

    Carla:

    hallo lieverds ik ben zo blij dat jullie hoog en droog zitten en helemaal niets mankeren [op een drankkater na]ik heb er best slecht van geslapen toen ik het nieuws hier op tv zag en jullie foto's en filmpjes zijn ook angstaanjagend echt al die auto's op elkaar maar gelukkig hebben jullie niets heel veel liefs dikke kus van mij

  • 03 Oktober 2009 - 07:56

    Hans En Simone:

    Wat water al niet te weeg kan brengen! Wat een kracht. Een auto is dan een blaadje in de wind.Er schijnt ook nog een orkaan aan te komen dit weekend. Dus voorzichtig maar.
    Ondanks alles weten jullie er steeds weer wat van te maken. Zo kom je nog eens ergens.
    De groetjes aan Nick en de anderen.

  • 05 Oktober 2009 - 04:26

    Danny:

    Mini update:

    Dit weekdn was het wel weer erg nat maar de Typhoon pepeng heeft Manilla gemist dus geen gekkigheid.

  • 07 Oktober 2009 - 13:28

    Daddyo:

    voor het vervolg maar vooral voor de nieuwsgierigen: zie Facebook van Danny

  • 08 Oktober 2009 - 08:25

    Mama:

    wat ontzettend leuk dat hans dit allemaal kan zeg nu gaan die filmpjes nooit meer verloren kus mama

  • 08 Oktober 2009 - 08:59

    Danny:

    helemaal in een deuk lig ik. Pa misschien kan je de titels wat betr omschrijven voor het geval ik ze moet gaan zoeken met trefwoorden. Tags noemen ze dat. Other than that geniaal, wat een broekkie he 21.

  • 09 Oktober 2009 - 20:37

    Shorombo:

    Wederom een entertaining verhaal moet ik zeggen. Wat een shit daar allemaal man. Blij dat jullie er toch nog zo'n coole avond van konden maken!

    Saludos vanuit Holanda

  • 10 Oktober 2009 - 18:07

    Mama:

    nou hans geweldig hoor deze beelden gaan nooit meer verloren hoop dat je alles ooit op dvd kan zetten leuk he danny dikke kus mama

  • 15 Oktober 2009 - 10:30

    Daddyo:

    het wordt weer eens tijd....

  • 22 Oktober 2009 - 15:57

    Mama:

    update aub met alle nieuwtjes want er is wel wat loos daar in den verre love you kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manila

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2010

Update uit de kou!

11 Oktober 2010

Danny effe in NL

03 Oktober 2010

And the gender is...

02 September 2010

Echo foto!

30 Augustus 2010

Cebu met de meiden
Danny

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 106206

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: