Istie weer! - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Danny Baauw - WaarBenJij.nu Istie weer! - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Danny Baauw - WaarBenJij.nu

Istie weer!

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

26 November 2009 | Filipijnen, Manila

HAllo allemaal daar ben ik weer.

Het is lekker druk en de weekenden doen we het de laatste tijd "iets" rustiger aan.
En dan maak je automatisch wat minder gekke dingen mee.
Aangezien ik een reputatie heb hoog te houden wilde ik u allen niet vervelen met saaie verhalen, ergo de update duurde wat langer.

Er is inmiddels weer een en ander gebeurd hier in de Filipijnen dus gelukkig heb ik weer wat materiaal om over te schrijven.
Ik zal u in compleet willekeurige volgorde up to date brengen van het reilen en zeilen hier.

1. Massa moorden
Ik kreeg van de week een ongerust telefoontje van moeders met de vraag of mijn kop nog aan mijn lichaam vast zat.
Dat is gelukkig het geval. Ik zit lekker hoog en droog in Manilla en de massacre speelde zich of op Mindanao.
Een eiland waar ze een jaar of 200 achter lopen en waar je als westerling ECHT niet op de koffie wilt komen.
De hoofdverdachte is inmiddels in custody. De regering kon ook niet anders want het was allemaal vrij duidelijk dat hij achter de moorden zit.
Een oficiele aanklacht is er echter nog niet en het moet heel raar lopen als hij ook daadwerkelijk veroordeeld wordt. Hij en zijn familie zijn namelijk zeer close met de huidige president.
Mijn voorspelling, hij wordt het land uitgewerkt en een niets vermoedende onschuldige klapaap krijgt de schuld en wordt voor het vuur peleton gezet.
Money talks bullshit walks. De Filipijnen zijn/is nog steeds een van de meest corrupte landen ter wereld. Voor ons is dat natuurlijk wel eens handig, maar voor 99% van de bevolking is het ronduit klote.

2. De politie hier is er echt niet om je te beschermen
Om maar even door te schrijven over corruptie. Een collega zijn huis is laatst leeg geroofd. Geen sporen van braak, maar wel gepraat van de omwonenden.
Hij verdacht zijn crack head buurman. Politie komt langs, geen sporen van braak, dus geen onderzoek. Een paar duizend pesos van mijn collega maakte dit echter WEL mogelijk.
Vingerafdrukken gevonden, buurman ontkende dat hij ooit in het huis was geweest, vingerafdrukken waren van hem dus kass. Althans dat zou je denken.
Nee hoor, 10.000 pesos en hij mocht op borg vrij. De zaak moet voorkomen maar dat wilt de politie nu weer niet. Die hebben immers geld aangenomen van mijn collega om dat onderzoek te doen, en zijn dus niet betrouwbaar in de rechtzaal.
Van de buurman ontbreekt nu ieder spoor. Wordt vervolgd. De rest van de politie is nu dik aan het cashen op willekeurig boetes die je af kan kopen met een paar honderd pesos.
Ook al rij je als filipijn door groen dan nog zeggen ze rood. Je kan op je kop gaan staan en er tegenin gaan, maar als je er met 200 pesos onderuit kan komen, ook al sta je in je recht, dan doe je dat gewoon.
De mooiste acties zijn altijd de agenten die zich vertoppen op een verkeerspunt waar je bijvoorbeeld niet linkaf mag. Er is wel een bord ergens dat dat aangeeft, maar die hebben ze zo goed verstopt dat je hem met geen mogelijkheid kan zien, en dus ter goeder trouw een overtreding begaat.
En dan als een duveltje uit een dossje staan ze voor de auto. Nick heeft gelukkig een mooie MAKATI PRIDE licinse plate met bijbehorende call card van een hoge officier.
Dus de driver hoeft alleen maar opsouten klootzak te zeggen en het kaartje te laten zien en je mag doorrijden.
Erg handig. Ben benieuwd hoe dat werkt als je iemand plat rijdt. Nee dat zeg ik verkeerd, dat wil ik helemaal niet weten.

3. MANNY PACQIAUO
Misschien hebben jullie het gezien, missschien niet. De bokswedstrijd van het jaar.
Wij met zijn allen verzamelen op een parkeerplaats vlakbij de locatie waar het zou worden uitgezonden. Anna wist waar het was dus we moesten even op ze wachten.
Karen, hoog zwanger, nam van de gelegenheid gebruik om even een boodschapje te doen. De dienst doende parkeer wacht vertelde ons dat we in een non parking zone geparkeerd stonden.
Daar doen we tegenwoordig niets meer mee met die clowns. Gewoon negeren. Mark aan de andere kant, aanstaand vader, gaat graag in discussie. Zeer amusant.
Na wat heen en weer gelul vond de parkeerwachter het een goed idee om een emmer voor de auto te zetten. Logisch toch? Een emmer. That'll teach em.
Marc legt uit dat hij moeilijk weg kan rijden als er iets voor zijn auto staat, legt uit dat zijn zwangere vrouw er elk moment aan komt en dat ie die emmer lekker in zin reet kan steken.
Marc zet de emmer opzij, de parkeer wachter haalt zijn baas erbij. Marc helpt zijn vrouwtje de auto in en op het moment dat we weg reden hoorden herrie van onder de auto.
De klootviool had de emmer terug gezet. Marc was ziedend, de emmer was nog in tact, deksel er nog op, auto achteraf ook, maar dat was niet genoeg.
Marc trekt de emmer onder de auto vandaan en smijt hem tegen de muur van betreffende mall.
SPLLLLLLLLLAAAAAAATTTTTTTTTCHHHHH! De emmer bevatte knal oranje verf en on impact it exploded! Geniaal en wat een puinhoop. Snel wegwezen dus.
De parkeer wachters mogen dan wel stom zijn, maar niet zo stom als hun werkgevers, De stoppen ze namelijk een shotgun in hun handen. Geen risico mee nemen, gas met die zooi!
Hij rende nog achter ons aan maar we waren te snel en gelukkig was er net effe geen file.
Oh ja, het gevecht. dat was geweldig. Manny heeft hem helemaal gesloopt en het was groot feest in de stad.
Daarna lekker door wezen bieren in the Fort en toen ook nog maar even een poolparty aangetikt. het was een mooie dag.

4, Verhuizen
Naar aanleiding van de break up ga ik wat kleiner wonen. Contract loopt tot 17 januari dus ik ben maar eens om mij heen gaan kijken.
Eerste apartament waar ik naar ging kijken was eigenlijk meteen goed. Dichtbij kantoor, goeie prijs en wordt opnieuw gemeubuleerd.
Morgen zou alles er moeten staan en dan ga ik de knoop doorhakken. Het is namelijk altijd een verrassing wat ze met fully furnished bedoelen. Die Filipijnse mensen hebben een vreemde smaak.
Vandaag ging ik kijken naar een zelfde condo en het meubulair was te kitch voor woorden. Geweldig. De slaapkamer had wel een coole layout.
Muur hoge ramen dus van top tot teen uitzicht over de stad. Dat betekent ook dat je dus RECHT naar beneden kijkt als je op het randje staat en daar kan ik niet zo goed meer tegen. Watje he.
Hier wat linkjes naar het betrefende gebouw, wat ook een hotel is:

http://www.astoriaplaza.com/
http://images.google.nl/images?hl=nl&source=hp&q=astoria%20plaza&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

5. HOLLAND
Het is bijna zo ver en ik heb er erg veel zin an.
Tijd om een beetje plannen te maken. Wie doet wat en wanneer?
ik ben de 18e in Amsterdam voor HQ, en de 19e in Utrecht voor Thunderdome. Kan het gewoon niet laten hahaha
Ik zou graag een paar dagen Haarlem doen en een paar dagen Amsterdam dus als jullie een logeer plekje hebben let me know.
En wat zijn de plannen voor oud en nieuw? Ik hoor daar graag meer over.
Ook zal ik dit keer alle koters graag willen bezoeken, dus ouders plan wat tijd in voor ome Danny ;)

Ik zal zo ook even wat fotos opsnorren. Zijn er niet zoveel gemaakt de laatste tijd dus hou me ten goede.
Familie MATZU MATZU van harte nogmaals.

Gegroet allen, ook van broeder Nick.

PS voor de facebook gangers, zynga poker is de BOM!

  • 26 November 2009 - 18:45

    Coenders:

    Hahaha.....wat een geweldige verhalen weer zeg!! Gooo Danny... go Danny!!

    Bij ons in Haarlem ben je altijd welkom, dat hoef je natuurlijk niet te vragen! zeg maar wat in je schema past en de rest roggelen we wel!;-)

    Oud en nieuw? Goede vraag.....jongens? Wat gaan we nu eigenlijk doen met O&N, al definitieve plannen?

    We houden je wel op de hoogte! Zie je snel ooouuuwe!!

    Groet van Coen


  • 27 November 2009 - 03:27

    Danny:

    Nog geen plannen vriend sta voor van alles open. Wooohooo!

  • 27 November 2009 - 15:18

    Daddyo:

    Zie je wel: je kan ut wel
    volgende keer de verhalen en pauzes niet op laten lopen. Maar ja
    IK GENIET WEL.

  • 27 November 2009 - 21:19

    Mama:

    hoi lieverd gezellige verhalen weer en eh moet ik ook al vast wat data's vast leggen om met mijn zoon door te brengen??ha ha voor dat ik het in de gaten heb sta jij al weer vol geboekt zie je vlug kus kus mama

  • 28 November 2009 - 21:03

    Carla:

    wat een avonturen weer maar wat de politie en de rechten van de eerlijke mens hier is het net zo achterlijk als bij jullie daar,een jongen heeft een inbreker een klap met een honkbalknuppel verkocht en is veroordeeld want dat mocht niet??? en er is zelfs een ombudsman
    in het leven geroepen waar criminelen met hun klachten naar toe kunnen,ik ben in ieder geval blij dat jullie gezond en wel zijn en nog even dan ben je in nederland en zo te lezen moet ik even een afspraak maken om je te zien{geintje hoor} heel veel liefs dikke kus voor jou en nick en anna

  • 29 November 2009 - 18:38

    10 En Joop:

    We hebben weer genoten van je verhaal.Wij zijn gisteren terug uit Turkye gekomen vandaar deze late reaktie.Je maat daar toch wel wat mee.Gaat het goed met jullie daar?Hoop je met de Kerst nog te zien want als ik alles lees mag je nog wel een maand blijven.Dikke kus en tot gauw.

  • 01 December 2009 - 13:41

    Hasan:

    Yo Danny!!
    Mooie verhalen weer! En inderdaad, nog niet iedereen heeft concrete plannen mbt O&N. Als er mensen zijn die ideeen hebben!?

    Zijn je vluchtgegevens overigens bekend? Even kijken of er weer een ontvangstcomite aanwezig zal zijn.

    Groetjes aan Nick en tot snel!!

  • 02 December 2009 - 05:10

    Danny:

    Ik weet dat er veel grote feesten zijn. in de gashouder, de rest van Amsterdam en in Eindhovem. maar eigenlijk lijkt het me leuker om gewoon met de vrienden allemaal bij mekaar te feesten.

    Wordt misschien wat moeilijk gezien de meeste mensen nu of in ccum, adam of haarlem wonen maar goed...

    Ik ben natuurlijk bevooroordeeld want ik wil zoveel mogelijk tijd met iedereen spenderen.

    groetjes terug van Nick

  • 02 December 2009 - 15:38

    Rudi:

    Always welcome, Spaarne 111!!!!

    Tot over 2 weken..

    x

  • 02 December 2009 - 15:40

    Rudi:

    O&N weet ik trouwens ook nog niet, ben sowieso tot 00.00 uur geboekt maar daarna zien we t wel!

  • 02 December 2009 - 15:53

    Danny:

    oh en 6:40 pm, dus 18:40 zou ik moeten landen in NL. Uur of 7 gate. ik gooi er nog even een update tegenaan voor ik kom want afgelopen weekend was RAMPAGE, dit weekend ook KNALLE en donderdag de 10 is armin van buuren in de stad. PICAS volgen!

  • 10 December 2009 - 16:24

    Mama:

    nog 7 nachtjes slapen en dan ben je weer hier ik verheug me er erg op lieverd dikke kus mama

  • 13 December 2009 - 16:55

    Mama:

    nog 4 nachtjes te gaan kusje mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manila

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2010

Update uit de kou!

11 Oktober 2010

Danny effe in NL

03 Oktober 2010

And the gender is...

02 September 2010

Echo foto!

30 Augustus 2010

Cebu met de meiden
Danny

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 106206

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: