Update 2 van 2010 - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Danny Baauw - WaarBenJij.nu Update 2 van 2010 - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Danny Baauw - WaarBenJij.nu

Update 2 van 2010

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

03 April 2010 | Filipijnen, Manila

hallo allemaal,

Bier, uhm hier mijn laatste update vanuit het zonnige Manilla.

Ook deze keer zal ik mij moeten beperken tot 2 avonturen.
uiteraard maak ik in Manilla ook nog altijd van alles mee maar dat weten jullie nou zo onderhand wel.
The usual. feesten in de weekenden en door de weeks werken en proberen je niet te irriteren aan de steeds dommer wordende locals.
Eerlijk waar, er gaat geen dag voorbij dat je je realiseert dat dit land NOOIT uit de catagorie 3e wereld land zal klimmen.

Je kan het de bevolking zelf niet echt kwalijk nemen. Die weten niet beter dan onderdrukt te zijn.
De Spanjaarden, Japanners en Amerikanen hebben daar wel voor gezorgd, en doen dan natuurlijk nog steeds. Alsje iets niet van A tot Z voor ze uitkauwt komt er niets van terecht. Scholing loopt hier 100 jaar achter, godsdienst zwaait de scepter nog immer en sencuur en corruptie in de politiek, en dus de kerk is niet van de lucht.

Eerlijk waar, een gesprek aangaan met een Filipijn(se) over godsdient is hilarisch, maar loopt altijd uit ruzie en/of tranen.
Ze geloven in god maar een antwoord geven op een doelgerichte vraag uit HET BOEK ho maar. En als je ze vraagt of ze in de kerstman geloven zeggen ze nee. Maar god bestaat WEL.
Als die dan bestaat, waarom hebben jullie dan zo'n klote leven? Oh laat ik die vraag zelf beantwoorden: Als god het wilt komt het goed. Zo denken ze. En ja, als god het niet wilt, gebeurt er niets. Afwachten maar.

En das dus preies wat ze doen. Denken voor zichzelf? hoe werkt dat?

Corruptie/Politiek:

De verkiezingen komen er weer aan. En de boef met de meeste knaken wordt president.
Zo simpel is het. En er verandert helemaal niets.

Boracay:

Foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=160808&id=553179431&l=68ccaedf8a

Shey's moeder Excelena is in toen dus te paard te paard, er moet vermaak georganiseert worden.
Geen probleem bij karwei. Rode loper lag uit upon arrival, lekker uit eten en vrijdag meteen weer het vliegtuig in naar Boracay.
Niet te geloven dat ik daar nooit eerder naartoe ben geweest. ik woon hier immers pas 2 jaar :(
Wat een feest zeg. Gamba's zo groot als mijn onderarm, witte stranden, dikke muziek... jaaaa dit gaan we vaker doen.
De foto''s spreken voor zich dunkt mij.

Old Manila

Afgelopen donderdag luidde holyweek in. Dat wil zeggen, het leven in Manilla ligt tot en met zondag PLAT.
De stad is LEEG. iedereen is de provincie in. Een goede rede dus om de oude stad een te bezoeken. Er is immers geen verkeer.
Best indrukwekkend. die paar muren die er nog staan van voor de 2e WO hebben een hoop te vertellen.
VB: ik wist namelijk niet dat Phillip de 2e koning van Spanje de Filipijnen naar zichzelf heeft genoemd.

Tagaytay:

Foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=161531&id=553179431&l=f5f13081b5

na Boracay en Old Manilla hadden we de ontdekkings smaak aardig te pakken.
Dus gisteren met 2 auto's planken naar Tagaytay. Van horen zeggen dat het de moeite waard is en een leuke wandeling.
Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Tagaytay_City

Met bootje naar de vulkaan en dan op een paardje de berg op.
Nou die paardjes leken eerder op ezels dus om de paardjes te ontzien besloten Marc en ik wel even te lopen.
Pffff wat een toestand zeg. Conditie is echt niet meer wat het geweest was. Maar zoals jullie in de foto's kunnen zien was het de wandeling meer dan waard. Zelfs een lekker kleurtje gekregen!

Volgende halte: http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Pinatubo
In 1991 was deze vulkaan verantwoordelijk voor de hevigste uitbarsting sinds 1912.

Alrighty people, ik ben onderweg naar een BBQ! Draaitafels mee en feesten maar!

Love ya'll en mis jullie. Gasten veel plezier met het weekensje weg!

En is er dan helemaal niets raars gebeurt de laatste tijd hoor ik jullie denken!?!?!?

Natuurlijk wel, maar niet in de legendarische Dancindanny omvang, en dus niet echt het vermelden waard.
ik heb een naam hoog te houden.

tot de volgende keer!

  • 03 April 2010 - 09:19

    Bas:

    Weer een mooi verhaal Dan!! En Boracay is idd een plaatje. Toevallig nog een barman die Ben heet gesproken?

    Doe iig de groeten en je broer!

    Groet,

    Bas

  • 03 April 2010 - 10:33

    Rudi:

    Urbi et orbi Dancing Danny!

  • 03 April 2010 - 10:42

    Daddyo:

    Naast de "party"reporter nu ook politiek en theologisch verslaggever geworden ?? Iets te aanmatigend als je alleen de mooie dingen van de Filippijnen ervaart..
    Verbaas je nergens over en verwonder je slechts is een van de leefregels. Show some rspect anders had je welzijnswerker moeten worden. Dat ben je natuurlijk ook (alleen in dancindanny omgeving.
    Toch fijn om de dagelijkse gebeurtenissen van je te volgen.Keep up the good work and living

  • 03 April 2010 - 10:45

    Mama:

    heerlijk weer je verhalen te lezen wat fijn dat je het ook zo naar je zin hebt daar ik mis jullie erg maar zolang jullie je daar vermaken en ons op de hoogte houden kan ik het aan en lang leve skype en de webcam hoera liefs en kus mama

  • 03 April 2010 - 11:48

    Hasan:

    Yo Dan,
    Even een wat relatief zwaar beladen start van je post, maar dat is zoals eerder verteld inderdaad een part of life.

    Goed om te zien dat je toch de mogelijkheden pakt om "toerist in eigen land" te zijn. Mooie foto's en geniet van de komende dingen!

    Hasan

  • 03 April 2010 - 15:15

    Steppie:

    mooie fot's; goed verhaal
    lekker blijven genieten
    knuffel voor allen daar!

  • 03 April 2010 - 17:21

    Paul En Peet:

    Jezus..dat was een tijd geleden! Heerlijk om weer wat van je te lezen!
    Kus van ons alle vier! xxx

  • 03 April 2010 - 17:22

    Paul En Peet:

    Ik bedoelde niet dat ik je als Jezus zie hoor...
    Blijf maar gewoon met beide beentjes op de grond...hahahaha

  • 04 April 2010 - 08:12

    Hans En Simone:

    Heb je nog wat gezien van het Paasgebeuren?
    Het gaat er heftig aan toe. Geniet van je weekend en werk ze maar weer.
    De groetjes aan Shey en je broer.

  • 04 April 2010 - 17:44

    Nick Peeters:

    Hey Dan,

    Laat wel niet vaak wat van me horen maar nu dan toch maar even.
    Ziet er allemaal goed uit daar!
    Ben zelf laatst met m'n meissie naar Costa Rica geweest en snap nu een beetje hoe het er daar real life moet uit zien, GEWELDIG!

    Vraag mezelf ook steeds meer af wat we hier in dit kouwe land nog doen, de hele dag op ons horloge kijkend! Niks waard...

    Veel plezier en blijf onze razende reporter daar!

    Groeten aan je broer,

    Groeten Nick

  • 04 April 2010 - 18:02

    10 En Joop:

    Oh wat waren wij blij dat we weer iets van je lezen konden.
    Heerlijk al die verhalen,
    Waren vandaag bij je moeder verjaardag van Oma vieren was erg gezellig maar missen jullie wel opdit soort dagen.Nu dikke kus van ons gr.aan Shey en Nick.

  • 04 April 2010 - 18:02

    10 En Joop:

    Oh wat waren wij blij dat we weer iets van je lezen konden.
    Heerlijk al die verhalen,
    Waren vandaag bij je moeder verjaardag van Oma vieren was erg gezellig maar missen jullie wel opdit soort dagen.Nu dikke kus van ons gr.aan Shey en Nick.

  • 05 April 2010 - 17:53

    Carla:

    hallo lieverds het zag er weer geweldig uit en hoop dat je mams ook zo,n geweldig verblijf bezorgd in juni want dat heeft ze verdiend en danny ik ben als paardenmens geweldig trots op je dat je bent gaan lopen want ik kan wel huilen als ik die broodmagere edele dieren zie en die mensen die er dan met hun dikke kont gewoon op gaan zitten,shey ziet er geweldig uit met haar langere haar ze was al mooi maar nu nog meer en haar moeder ziet er ook charmant uit dus zeg shey maar dat ze het niet mag kortknippen hoor,en jij danny ziet er ook heel relaxet en gelukkig uit dat doet me goed,heek veel liefs en dikke kus van mij carla

  • 05 April 2010 - 17:53

    Carla:

    hallo lieverds het zag er weer geweldig uit en hoop dat je mams ook zo,n geweldig verblijf bezorgd in juni want dat heeft ze verdiend en danny ik ben als paardenmens geweldig trots op je dat je bent gaan lopen want ik kan wel huilen als ik die broodmagere edele dieren zie en die mensen die er dan met hun dikke kont gewoon op gaan zitten,shey ziet er geweldig uit met haar langere haar ze was al mooi maar nu nog meer en haar moeder ziet er ook charmant uit dus zeg shey maar dat ze het niet mag kortknippen hoor,en jij danny ziet er ook heel relaxet en gelukkig uit dat doet me goed,heek veel liefs en dikke kus van mij carla

  • 05 April 2010 - 18:17

    Co:

    Als je na 2 jaar tijd nog maar zo weinig van de cultuur snapt dat je niet verder komt dan de locals zijn dom, punt, dan is het inderdaad vast tijd eens op ontdekkings tocht te gaan. Have fun Dan, goed weer wat van je te horen.

  • 05 April 2010 - 21:51

    Daddyo:

    Keep up the clear mind, relativeer en geniet

  • 20 April 2010 - 15:43

    Daddyo:

    JA, daar istieweer met dringend verzoek om verhalen, stories, of kakko's berichie dat broerlief gaat trouwen:
    m.a.w.: Keep us informed !!
    Het gaat u allen goed in de filipijntjes.

  • 23 April 2010 - 08:02

    Danny Baauw:

    Wel het hele linkje in browser kopieeren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manila

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2010

Update uit de kou!

11 Oktober 2010

Danny effe in NL

03 Oktober 2010

And the gender is...

02 September 2010

Echo foto!

30 Augustus 2010

Cebu met de meiden
Danny

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 106209

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: